söndag 18 april 2010

Dag 21 - 30 269 km tot: 702 km

Hetögeln - Tärnasjön
Mycket uppskattat med en bit sockerkaka efter en dag i hårt väder. Tack Morgan i Syterstugan!

En dag som började med strålande sol slutade med snöfall och hård vind. Vädret kan verkligen växla snabbt i fjällen.
Starten på kungsleden i Hemavan.
Istället för vilodagar såg jag till att få kortare etapper när jag bodde inomhus för att bla hinna tvätta.
Tältet rest precis lagom till solnedgången.
Jag närmar mig Hemavan på leder som ej är inritade på fjällkartan pga att dom inte är kryssmarkerade.
En fin eftermiddag i närheten av Klimpfjäll.
Fick med en present från Raukasjö, Viltfärsbiffar med potatis lingonsylt och brunsås. Tack så mycket det förgyllde min kväll.
Fjällfarare Magnus
Hade mina korta stighudar på hela tiden, satte på långa i vissa långa uppförsbackar.
Hade ganska många molniga dagar denna sträcka.
Tältet funkade bra.
Äntligen ett nytt pulkadrag, drog i ett rep några dagar, sjukt iriterande att bli påkörd bakifrån i varje nedförsbacke.
Pizza i Gäddede, gäller att passa på när man passerar bebyggelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar