torsdag 15 april 2010

Dag 11-20 207 km tot: 433 km

Dörrshögarna - Hetögeln
Matlagning i tältet, jag använde bara köket på kvällarna.


Vanlig lunchplats sittandes på pulkan.


Spåren av Peter och Oskar på Hällingsån, tyvärr såg jag aldrig dom.



Efter flera dagar med blötsnö blev det äntligen kallare igen.



En natt i snöbivack men jag trivdes bättre i mitt tält.



Min frukost bestod av: musli, crunchy, russin med nyponsoppa eller blåbärssoppa.
Hämtat mitt paket i min första depå Valsjöbyn.


En vurpa efter en hängdriva och mitt pulkadrag gick i två delar.
Lunchpaus på pulkan i blåst och snöfall.

Varmt och skönt inne i tältet.

En underbar morgon.
Vissa sträckor var helt utan leder då fick man spåra själv.
Frostig morgon efter en kall natt.
Dagarna var betydligt kortare i början av expeditionen.

Utsikt över Anjan.

2 kommentarer: